Reklamní slogany: slova, která vydělávají peníze
Slogan je zpravidla velmi jednoduchý a stručný. Firmy si vytvářejí jednak stabilní, dlouhodobě neměnné slovní logo, aby při pouhém zaslechnutí nebo zběžném pohledu byla firma okamžitě identifikována. Je obdobou analogového loga automobilky, které je přítomné např. na karosérii automobilu. K logu je na přechodnou dobu připojen další slogan, někdy delší "minipříběh". Porovnáme-li vynalézavost slovní propagace v témž odvětví, zjistíme přitom nápadné podobnosti. Jako by vynalézavosti vytyčovaly mantinely právě cílové psychologické potřeby, které je třeba co nejstručněji oslovit.
Zde je několik ukázek slovních log a sloganů z konce 90. let 20. století v oblasti pojišťoven, bank a automobilového průmyslu:
Slovní loga:
Allianz ? Stojíme při Vás
Moravskoslezská kooperativa, Česká kooperativa ? Budoucnost patří pojištěným
Živnostenská družstevní záložna ? Jiná možnost pro Vaše finance
Raiffeisen ? Specialista na stavební spoření
ČSST ? Jednička ve stavebním spoření
ČSOB ? Vítejte v dobré společnosti
Union banka ? Přednost má klient
Bank Austria Creditanstalt ? Chci více jistoty
Commerzbank ? Banka po Vašem boku
Expandia Banka ? Vždy při ruce
Honda ? First man, then machine
Renault ? Naším motorem jste Vy
Ford ? Všechno, co děláme, řídíte Vy!
Mitsubischi Motors ? Nesrovnatelná jízda
Peugeot ? Partner / Jízda Vašeho života
Opel ? Ve Vašem stylu
BMW ? Radost z jízdy
Fiat ? Vášeň je naším motorem
Mazda ? Jak se Vám líbí?
Hyundai ? Prepare to want one
Doprovodné slogany:
Na cesty bez obav! (Evropská cestovní pojišťovna)
Cestujte bez starostí (Allianz)
Užívejte si život (Allianz)
Riziko. Kryté Allianz. / Ať jste kdekoliv. Ať děláte cokoliv. Allianz stojí vždy při Vás.
Kdo má hlavu, ?má právo na víc. (ČSST)
Partnerství. Hodnoty, které jsou k nezaplacení (Commercial Union, životní pojišťovna)
Nový Lanos: Plný síly (Daewoo)
Nový Renault Mascott: Autíčko, které uveze tuny.
Fiat Seicento ? Rozený útočník plný síly a rychlosti
Carisma ? Než si ji vezmete, zeptejte se na věno! (Mitsubischi Motors)
Zdroj: Vybíral - Psychologie lidské komunikace, nakladatelství Portál
Komentáře
Je nelegalni v reklamach lhat. Kdyz nejaka firma lze, je brzo odhalena but statnimi autoritami, nebo konkurenty a je za to potrestana.
Reklama je zcela legitimni a pochopitelny nastroj propagace vyrobku. I za komunistu byly reklamy, i kdyz v tom systemu, kde nebyla konkurence a byly chronicke nedostatky, to nedavalo zadny smysl.
A reklama usetri spotrebitelum cas. Kdyz o produktu slysi z reklamy, nemusi travit tolik casu hledanim produktu, ktery potrebuji, ale neznaji. Dale je reklama uzitecna v tom, ze kdyz cestuji treba v Indii a potrebuji zubni pastu, radsi koupim Colgate, kterou znam z reklam po celem svete, nez neznamou pastu indickou, ktera mne muze poskodit zdravi.
http://pohranicnik.bloguje.cz/684128-dalsi-podraz-ods-zdravotnictvi.php
Také jste volili ODS..?
Už vás po přečtení článku přešel smích?
to jedna velká klika
jedno kdo s tou klikou točí
stejně jednou sejde z očí
až ji vezmou komouši
začne byznys na souši :)
http://reklamnislogany.webnode.cz/
- Odpovědět
Pošli odkaz